poniedziałek, 15 października 2012

Praskie Jezulatko

Figurkę wzorowaną na Praskim Dzieciątku Jezus zwanym Praskim Jezulatkiem kupiłam na popularnym portalu aukcyjnym.

W  zabytkowym centrum Pragi, na Malej Stranie, stoi kościół Panny Marii Zwycięskiej zakonu karmelitów bosych z Klasztorem Praskiego Dzieciątka Jezus.
W kościele znajduje się cudowna figurka Dzieciątka Jezus, podarowana karmelitom w 1628 roku przez szlachetną księżniczkę Polyxenę z Lobkowic.
Figurka Dzieciątka wykonana jest z drewna pokrytego cieniutką warstwą wosku, odziana w piękne zdobne szaty, do Pragi przywędrowała z Hiszpanii.
Szaty Dzieciątka zmieniane są w zależności od kalendarza liturgicznego, a na przestrzeni wieków powstało ich około 70.
Więcej o Praskim Jezulątku można poczytać tu http://www.pragjesu.info/en/history_infant_jesus.htm
Poniżej zdjęcie z w/w strony



Moja figurka wykonana jest z wosku na drewnianym stelażu odziana w strojne szaty- podobnie jak praski oryginał.
Niestety w drodze zaginęły korona i jabłko z krzyżem, jednakże po wnikliwych oględzinach Maryjki stwierdziłam, że korona bardziej pasuje do Jezulatka- na koronie są ślady kleju, i na głowie też.
Figurka wykonana jest z dużą starannością- w porównaniu z posiadaną Maryjką o wiele dokładniej i wygląda na starszą.

Pięknie uszyty płaszcz, na podszewce, starannie obszyty ozdobną złoconą taśmą


Przód sukni również starannie wykończony i obrzucony na brzegach.



Całość stroju przymocowana do solidnej drewnianej podstawy maleńkimi gwoździkami.

5 komentarzy:

  1. O masakra!!! Jestem pod wrażeniem!!! Skąd Ty bierzesz takie cudeńka:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. All ;) ta figurka wisiała bardzo długo, a ja czekałam aż cena spadnie odpowiednio ;0

      Usuń
  2. Cudo. Mam Praskie Dzieciątko, ale jest to gipsowa figurka wyprodukowana w Kolumbii. Niestety nie ma ubranka, bo było raczej tandetne i tak brudne, że babcia je wyrzuciła. Nie nadawało się do prania. To jest piękne. Aż się prosi o klosz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak figurka dostanie albo klosz albo przeźroczyste pudełko.
      A jakbyś uszyła? To dość prosta konstrukcja- moja figurka ma tylko przodzik sukienki i płaszcz uszyty z półkola.

      Usuń
  3. Hello from Spain: I like this image. You have a gorgeous collection. The coat is awesome. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń